Thursday 1 November 2012

HEBAT :)

assalamualaikum .
apa khabar IMAN .apa Khabar HATI
:)

Hari ni KIta bERcerita pasal UJIAN lahhh

sape yang allah bagi ujian tu sebenarnya HEBAT :) sangat .
kerana allah tahu dia MAMPU .
dan bukti ALLAH take care kat kita .
sbb apa ?
allah nak bagi pahala dan nak decreasekan kita punya DOSA

AKU sendiri pun pernah rasa "yaALLAH kenapalah KAU bagi UJIAN seberat ini kepada ku"
-rumah kami pernah terbakar time aku Form 3 .
-time aku habis SPM .sehari lpas DAPAT result .satu mutiara dah tiang terbesar dalam keluarga kami
diambil kembali oleh ALLAH.

*Selepas dari itu baru lah aku SEDAR .
Sesungguhnya semua apa yang kita ada kat DUNIA ni pinjaman je
bila-bila MASA je DIA boleh ambil balik .

time AYAH dijemput ilahi .
mmg aku asalnya pon tak boleh terima hakikat
depan mata aku sendiri .
menangislah 7 hari 7 malam pon
ketetapan ALLAH kita tak boleh ubah .

lepas tu
aku cuba mencari mutiara HIKMAH
yang ALLAH nak bagi sebenarnya kepada kami sekeluarga .
rupanya-rupanya
HIKMAHnya sangat BESAR .

....................................................................................
*biarlah rahsia ni dalam hati kami je.

JADI KAWAN.
kalu korang kena apa2 ke .
rasa ALLAH tak adil ke .
 sematlah dalam hati .
bahawasnya ALLAH lebiih tau dari kita .
kalu kita rasa problem  tu besar gilaaa
tapi kita ada ALLAH yang lebih BESAR
ALLAHHUAKBAR!

ALLAH bagi sesuatu tu sebab kita mampu nak face benda tu:

allah said in SURAH AL-baqarah
verse286
''Allah does not charge a soul except {with that within) its capacity....




dan ingatlah kalu kita di timpa UJIAN tu
allah nak suh kita jadi MAKIN HEBAT.
:)

HEBAT
(TAKWA+IMAN)









No comments:

Post a Comment