Saturday 9 February 2013

kadang-kadang ku terlupa .

kadang-kadang ku terlupa
siapa diriku 
kadang-kadang ku terlupa
asal-usulku
kadang-kadang ku terlupa
tujuanku
dan kadang-kadang ku terlupa
pada "DIA" yang SATU



aku terlalu leka dengan dunia . sirna dengan keindahan dunia .buta untuk melihat sang pencipta . 
aku telalu mudah tersungkur dan sukar untuk bangun kembali .hanyut alpa dibawa arus.lemas dalam nafas sendiri .dan dada mula sesak ditujah ribut dosa . aku harus kembali .kembali kepadanya. . .
kembali kepada cahaya .yang insyaallah dapat membawaku ke syurga abadi .aku dambakan rahmatnya kerana pahala ku terlalu kontang nak dibandingkan dosa yang segunung lautan .

aku harap .mata ini .hati ini dan jiwa ini tak tertipu lagi .

aku akan kembali .kembali kepada realiti .

memandang kepada akhirat yang pasti .

dan kematian yg tak bisa kita palingi . .

kerana kita hanyalah HAMBANYA .


Firman ALLAH:
aku ciptakan jin dan manusia  ini melainkan untuk beribadat kepadaku


No comments:

Post a Comment